ID&T en Endemol vertellen waar jij binnenkort naar kijkt

Rick Francissen | 20 oktober 2016
algemeen

ADE ID&T Endemol

Hoe vaak kijk je nu daadwerkelijk nog tv? Jij misschien meer of minder dan anderen om je heen. Een ding is ieder geval zeker, de populariteit van het medium is aan het afnemen. Zeker bij de jongere leeftijdsgroepen tot de 35. Een specifieke groep, genaamd de millenial, is voor een organisator als ID&T interessant. Wat heeft deze organisator van Sensation, Welcome To The Future en Mysteryland alleen gemeen met de tv? Dat blijkt in een nieuw project wat zij samen met Endemol gaan opzetten: The Roof.

LEES OOK: DJ’s reageren op de uitslag van de DJ top 100

Ik wordt niet beïnvloed door reclame

‘Ik wordt niet beïnvloed door reclame’, is een zin die de typische millenial volgens Endemol zou kunnen zeggen. Deze gigantische groep mensen (in Nederland vier miljoen) moet daarom dus op een andere manier worden bereikt, legt Frank de Wit van Endemol uit. Hoe? Daar gaat hij verder op in aan de hand van een aantal nieuwe formats die hij samen met ID&T heeft opgezet.

ID&T en Endemol

Endemol heeft duidelijk in de gaten dat de manier waarop zij het jonge publiek moeten bereiken drastisch moet veranderen. ID&T heeft, toevallig, de juiste doelgroep op haar evenementen rondlopen. De samenwerking komt dus niet zomaar uit de lucht vallen.

Zoals het er nu uitziet wordt er door Endemol en ID&T eerst nog getest of zij met het filmen van evenementen zoals die ID&T content maakt waar de doelgroep behoefte aan heeft. De resultaten van de tests die op YouTube zijn uitgevoerd breken zelfs de eigen verwachting.

Wat krijgen we voorgeschoteld

De nieuwe formats die Endemol en ID&T presenteren op het ADE laten content zien die duidelijk gericht zijn op bezoekers van ID&T evenementen. Zo zien we bijvoorbeeld de Festival University waarin er op een grappige manier vragen worden gesteld en uitgewerkt als ‘Hoe vind je het snelst je vrienden terug’ en ‘Hoe versier je iemand het best op een festival’.

In een van de andere formats genaamd After Party worden gênante verhalen door feestgangers vertelt. Zo vertellen mensen over hun ergste beleving op een feestje na teveel alcohol of momenten waarop zij zich ernstig schaamde voor andere mensen. Zo was er bijvoorbeeld een meisje wat vertelt over een vriend die in zijn broek heeft gescheten op een feestje.

Naast deze twee voorbeelden heeft Endemol nog veel meer van deze YouTube formats klaarliggen. Samen met ID&T wil het bedrijf de content zo relevant mogelijk maken voor de doelgroep. Wanneer je dus een leuk item ziet op bijvoorbeeld Sensation zou dit ten eerste lijk zijn om te kijken, maar ook je interesse kunnen wekken voor het festival.

Meld je aan voor de
en ontvang het laatste partynieuws