Review: Waverider feat. Pyke - Code Red

Eveline Meijer | 15 oktober 2014
gear

Waverider heeft geen introducties nodig. Ook niet in zijn nieuwe track 'Code Red' featuring Pyke. Waar andere artiesten kiezen voor een opbouw of een rustige start, daar knalt Waverider meteen je speakers door. En dat is fijn!

Stilte voor de storm

'Code Red', de naam zegt het al: hou je vast aan je stoel en bereidt je voor om weggeblazen te worden. De bas is hard, het tempo ligt hoog. De lyrics passen mooi bij de rest van de track en het geheel is mooi in balans. Wel krijg je een kleine verrassing: opeens wordt de plaat een heel stuk rustiger. De sfeer is iets kalmer, als de stilte voor de storm. Maar die storm komt zeker en je goede humeur gaat helemaal nergens heen! Met dit nummer feesten wij de hele nacht!

#WaveriderCollabs

Dit is niet de enige nieuwe plaat die Waverider onlangs heeft gemaakt. Samen met zijn fans maakte hij eerder al 'Beastmode'. Dit proces noemde hij #WaveriderCollabs en daarvoor vroeg hij zijn fans welke van twee melodieën zij het beste vonden. Dit deed hij vervolgens ook met de mid-intro, de climax of anti-climax en de vocals. Elke week werd er gestemd op een onderdeel, wat betekent dat het project in vier weken gedaan is. De start was op 11 september en de grote onthulling van het resultaat, 'Beastmode', is tijdens het Hard Dance Event op het Amsterdam Dance Event.

Compilatie

De nieuwe track van Waverider, 'Code Red', komt eind dit jaar uit. Ook staat dit nummer op de compilatie Essence of Hardstyle - ADE Special, mixed by Waverider. Deze compilatie is vandaag uitgekomen en verkrijgbaar via hardstyle.com.